AliExpress open dispute > De bestellingen op AliExpress zijn beschermd door Koper bescherming. Als je jouw bestelling niet hebt ontvangen of als je niet tevreden bent met het product dat je hebt ontvangen, neem dan eerst contact op met de verkoper om te proberen tot een oplossing te komen. Als dat niet werkt, kan je een verzoek tot terugbetaling indienen door een geschil / open dispute te openen op AliExpress voordat de koper bescherming is beëindigd.
De methode om een geschil te openen
1. Zoek de bestelling onder Mijn Bestellingen – Alle Bestellingen. Klik op Bekijk Detail om de details van de bestelling te zien.
2. Klik op Contacteer de verkoper om contact op te nemen met de verkoper, of open een geschil om een aanvraag voor terugbetaling in te dienen.
3. Je kunt kiezen tussen twee opties op AliExpress voor het geschil / open dispute : Goederen retourneren – dit betekent dat je het artikel wilt retourneren en een volledige terugbetaling wilt aanvragen, of alleen restitutie – dit betekent dat je het artikel niet hebt ontvangen en dat je een volledige terugbetaling aanvraagt of dat je het artikel wel hebt ontvangen en een gedeeltelijke terugbetaling wilt (zonder dat je het artikel hoeft terug te sturen).
4. Je wordt gevraagd om een paar vragen te beantwoorden over waarom je een geschil wilt openen op AliExpress (open dispute). Vul het formulier in en stuur het in.
Open dispute proces
Tijdens het geschil / open dispute proces van AliExpress kan je de terugbetalingsvoorwaarden met de verkoper bespreken. Als jij en de verkoper niet tot een overeenkomst kunnen komen, zal AliExpress moeten helpen. Gedurende deze tijd bent u nog steeds vrij om te onderhandelen over een overeenkomst met de verkoper. Je kunt ervoor kiezen om het voorstel van de verkoper te accepteren of het voorstel van AliExpress. Hierna is het geschillen / open dispute proces met AliExpress afgerond en wordt je terugbetaling verwerkt.
Hoe open je een geschil / dispute met AliExpress?
Hoewel de meeste kwesties met succes kunnen worden afgehandeld door middel van een fundamentele, open dialoog met de verkoper (aangezien beide partijen profiteren van een gunstige zakelijke relatie), moet voor sommige situaties AliExpress zelf ingrijpen. Door een geschil/ dispute te openen, geef je officieel aan dat je ontevreden bent over een bepaald aspect van de producten van de verkoper van AliExpress, en dat je wilt dat deze onmiddellijk actie onderneemt om de situatie te verhelpen.
Een geschil bij AliExpress wordt geopend als
Je bestelling is niet ontvangen binnen de bevestigingsdatum (de bevestigingsdata variëren afhankelijk van de opgegeven levertijd van de verkoper, maximaal 60 dagen) en nadat de verkoper heeft bevestigd dat de bestelling is verzonden. Als je bestelling met succes wordt geleverd volgens het systeem, wordt de levertijd in de bestelling verkort tot 5 dagen. Daarnaast kan er een geschil / open dispute met AliExpress geopend worden wanneer het product niet voldoet aan hoe het beschreven staat op de site.
Hoe een geschil / dispute te openen met AliExpress
Om het open dispute proces te beginnen, moet je jezelf aanmelden op AliExpress en op de startpagina (in de bovenste werkbalk) op Mijn Bestellingen klikken. Dit opent een pagina met alle bestellingen die u heeft gedaan op AliExpress. Aan de rechterkant van de betwiste order zullen verschillende opties staan. Klik op de Open Dispute link. De knop voor het openen van een geschil is ook te vinden op de pagina Transactiegegevens door te klikken op Bekijk Details.
Basisformulier invullen
Een basisformulier zal verschijnen met de details van de bestelling van AliExpress, de redenen voor het geschil / open dispute en de vraag of u al dan niet een gedeeltelijke of volledige terugbetaling wenst. Klik na het invullen van het formulier op Verzenden. Deze informatie wordt rechtstreeks naar de verkoper gestuurd. Als je de goederen van AliExpress hebt ontvangen, moet je ook bewijsmateriaal bijvoegen, zoals foto’s/video’s/chat records ter ondersteuning van je geschil / open dispute aanvraag met behulp van de functie Add Attachments. Als je de goederen van AliExpress niet hebt ontvangen, is het verzenden van een bijlage optioneel.
De afhandeling van AliExpress
Na het indienen van het Open Dispuutformulier op AliExpress heeft de verkoper 15 dagen de tijd om te reageren en te proberen met u tot een overeenkomst te komen. Als er geen overeenstemming wordt bereikt binnen de termijn van 15 dagen, wordt het geschil automatisch een claim. Claims worden beoordeeld en bemiddeld door het AliExpress Case Management Team. Als je niets van de verkoper hoort of als je denkt dat de onderhandelingen niet doorgaan, hoeft je niet te wachten tot de 15-dagen geschilperiode is afgelopen – je kunt binnen 3 dagen na het openen van een geschil of dispute op AliExpress een claim indienen.
Shop nu met korting op AliExpress