AliExpress heeft zelf een klantenservice, maar dit staat nog in de kinderschoenen. Zo is de customer service enkel in het Engels beschikbaar en kan communicatie soms wat stroef verlopen. Daarom hebben wij ook deze website in het leven geroepen. Om mensen in het Nederlands te kunnen helpen met alle zaken waar ze tegenaan lopen bij het bestellen op dit platform. Dus kom jij er niet uit met de klantenservice op AliExpress, kan je altijd mailen naar info@aliexpressinfosite-nederland.nl.
In het vervolg van dit blog gaan we dieper in op de volgende customer service gerelateerde topics:
- Chatten met de AliExpress klantenservice
- Bellen / telefoonnummer
- Veelgestelde vragen
- Nederlandse AliExpress.nl customer service
AliExpress klantenservice – chatten
De officiële AliExpress klantenservice is via de website zelf te bereiken. Volg de link om naar de klantenservice pagina te worden doorverwezen. Je kan daar chatten met ze. De chatfunctie werkt redelijk, zo kan je binnen een paar klikken een medewerker een bericht sturen. Een beetje geduld is wel nodig voor tijdens het chatten. Het kan een paar minuten duren voor je reactie krijgt op de customer service chat. Helaas is de chat de enige manier om direct in contact te komen met de klantenservice van AliExpress. Bellen kan namelijk niet. Er is geen telefoonnummer dat je kan bellen.
AliExpress customer service – Telefoonnummer bellen
De officiële AliExpress klantenservice heeft geen telefoonnummer dat je kan bellen. Ondanks dat er veel klanten zijn die graag even bellen, hebben ze er toch voor gekozen om geen telefoonnummer toe te voegen aan de website. Mede omdat ze in tientallen landen met diverse talen bestellingen hebben, is een goede klantenservice via de telefoon voor AliExpress eigenlijk niet te doen. Vandaar de keuze voor de taal Engels (customer service). Mocht je geen Engels spreken kan je terecht op deze website.
Klantenservice / Customer service vragen
In mijn klantenservice zijn er een aantal AliExpress.nl vragen die ik bijna dagelijks krijg. Hier wil ik kort antwoord op ga geven.
AliExpress customer service vraag – Wat te doen als je bestelling niet binnen is gekomen?
Een pakket kan er een lange tijd over doen om binnen te komen. Er zijn een aantal data die voor jou belangrijk zijn om te onthouden.
Als een pakket is gemeld als ontvangen, heb jij 15 dagen om een geschil te openen. Na deze tijd mag dit niet meer en kan je geen geld terug krijgen. Ook als een pakket niet binnen is gekomen geldt deze termijn.
Het pakket moet binnen zijn in 60 dagen. AliExpress meldt het pakket na 60 dagen automatisch als binnen. Open dus direct een geschil als de tijd voorbij is en neem contact op met de AliExpress klantenservice.
Zo zijn er nog meer vragen die ik vaak binnen krijg in de AliExpress customer service. Hieronder een opsomming van veelgestelde vragen:
- Hoe kan je inloggen op AliExpress.nl?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten op AliExpress?
- Hoe kan ik mijn bestelling annuleren op?
- En zo nog tientallen vragen waarop je het antwoord lastig kunt vinden op de eigen AliExpress customer service.
Nederlandse klantenservice AliExpress.nl
Zoals eerder gezegd, AliExpress heeft geen Nederlandse klantenservice. Daarom hebben we deze site opgericht. Je vind hier bijna 100 artikelen met informatie over bestellen en kopen op AliExpress. Zie het hoofdmenu voor alle geschreven blogs per categorie. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden, kan je altijd mailen naar onze AliExpress klantenservice > info@aliexpressinfosite-nederland.nl. Wij kunnen je het beste helpen met customer service gerelateerde vragen.
Shop nu met korting op AliExpress