AliExpress bezorging mislukt

Het kan voorkomen dat je een melding krijgt dat de AliExpress bezorging mislukt is. Hoewel dit niet vaak gebeurt, kan je hier erg teleurgesteld van raken. Als ontevreden klant zal je misschien niet meer bij AliExpress kopen uit angst dat het incident zich opnieuw zal voordoen. Wat te doen als jouw AliExpress bezorging mislukt is? Lees het hieronder.

Wat doen als AliExpress bezorging mislukt is 

Wat moet u doen als de bezorging van AliExpress producten mislukt is.

Wanneer de bezorging van het product is mislukt, wordt het pakket teruggestuurd naar de afzender die de AliExpress leverancier. Na bevestiging is het volgende dat u moet doen een geschil indienen bij AliExpress om het aan de leverancier betaalde geld terug te krijgen.

U kunt dit doen door het stappenplan uit de volgende paragraaf te volgen: 

aliexpress bezorging mislukt

Stappenplan AliExpress bezorging mislukt 

  • Ga naar uw persoonlijke AliExpress account.
  • Selecteer het product waarvoor u een geschil wilt indienen.
  • Kies de optie “Open een geschil”.
  • Klik op de knop “Alleen restitutie”.
  • Vul de geschilaanvraag in met de nodige details, waaronder:
  • De reden waarom u een geschil indient.
  • Voeg een bewijs van niet-levering toe, zoals het bericht van de leverancier of de schermafbeelding van de trackingwebsite. Het bewijs dat de AliExpress bezorging mislukt is. 
  • Vermeld de besteldatum, de verzenddeadline, de indieningsdatum en wat u verwacht van het geschil.
  • Kies de variant ‘Volledige terugbetaling’.
  • Stuur de geschilaanvraag.

Vervolgstappen 

De AliExpress bezorging is mislukt en je hebt het bovenstaande stappenplan gevolgd. De leverancier krijgt 5 dagen om te antwoorden of een geschil te accepteren. Als de leverancier het geschil accepteert, wordt uw geld volledig terugbetaald. Als de leverancier niet heeft gereageerd totdat de tijd is verstreken, wint u het geschil en krijgt u onmiddellijk de volledige terugbetaling. Er zijn echter momenten dat de leverancier u zal vragen het geschil te sluiten en zij zullen uw betaling terugbetalen. Doe het niet, want het geschil zal vanzelf worden gesloten zodra de leverancier uw geld heeft terugbetaald. Als u doet wat de leverancier vraagt, sturen ze uw geld mogelijk niet terug en kunt u het geschil niet meer heropenen. In het geval dat de leverancier grof of ongepast heeft gereageerd, kunt u het geschil escaleren om het AliExpress-management erbij te betrekken. Kortom, een hoop mogelijkheden om je geld terug te krijgen als de AliExpress bezorging mislukt is. 

AliExpress bezorging mislukt – Geld terug?

Als je bovenstaande stappen volgt, zal je altijd je geld terug krijgen als de AliExpress bezorging mislukt is. Mocht dit toch niet het geval zijn, kan je altijd mailen naar info@aliexpressinfosite-nederland.nl. Dan proberen wij het voor je op te lossen.

 

Ali Express

Shop nu met korting op AliExpress